Oczywiscie że jest to możliwe.Korbowód da sie naprawić więc nie ma problemu zalezy tylko jak mocno jest zniszczony.Bombel pisze:Czy jest mozliwe, ze uszkodzil sie korbowod, bo panewka sie obrocila?? Wal wyglada ladnie na oko mechanika, a korbowod strasznie poniszczony...
Stukot w silniku M3 e36 3,2
Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2
Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2
Pytanie trochę z innej beczki: czy można jakoś zmodyfikować lub zregenerowaćseryjną pompę oleju?
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2
Wał na oko to wiesz co można sobie zrobić... 
Trzeba go dać do dokładnego pomierzenia. Jakby się obyło bez szlifu to w ogóle zajebiście, ale wydaje mi się, że pierwszy pewnie będzie.
Co do korb to można je regenerować/naprawiać. Polega to na skróceniu ich i wytoczeniu jeszcze raz. ale przedtem proponuję poszukać i zakupić jakąś używaną. Z korbami do 3.0 akurat problemu byś nie miał bo mam takowe.
Co do poprawienia wydajności pompy olejowej to nie słyszałem. Mam oryginalną i w pełni sprawną pompę do M3 3.0 jakby coś
. Poprawienie skuteczności pompowania oleju w nowych M Powerach stosuje się poprzez zwiększenie ich ilości po prostu. Wydaje mi się, że tak Plug&Play się nie da tego zrobić w E36 M3. Nowe M5 na przykład posiada 4 pompy oleju. Chodzi o to, że ssają olej nie tylko z dołu miski, ale dwie z tych czterech wysysają olej z głowic podczas jazdy bokami.

Trzeba go dać do dokładnego pomierzenia. Jakby się obyło bez szlifu to w ogóle zajebiście, ale wydaje mi się, że pierwszy pewnie będzie.
Co do korb to można je regenerować/naprawiać. Polega to na skróceniu ich i wytoczeniu jeszcze raz. ale przedtem proponuję poszukać i zakupić jakąś używaną. Z korbami do 3.0 akurat problemu byś nie miał bo mam takowe.
Co do poprawienia wydajności pompy olejowej to nie słyszałem. Mam oryginalną i w pełni sprawną pompę do M3 3.0 jakby coś

Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2
A do jakiej wartosci sie odniesc? Wie ktos moze skad wziasc tak szczegolowe dane silnika jak np. parametry walu, srednica cylindrow, z jaka sila dokrecic poszczegolne sruby itp.///M3 pisze:Trzeba go dać do dokładnego pomierzenia.
PeAcE, LovE and ///M
Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2
Na realoem.com mozna znalezc wymiary panewek, takze sa to wrtosci do ktorych mozna sie odniesc.macpis pisze:A do jakiej wartosci sie odniesc? Wie ktos moze skad wziasc tak szczegolowe dane silnika jak np. parametry walu, srednica cylindrow, z jaka sila dokrecic poszczegolne sruby itp.///M3 pisze:Trzeba go dać do dokładnego pomierzenia.
Filip, wiem, ze na oko to chlop w szpitalu umarl. Dzisiaj albo jutro mial jechac wal i korby do obmierzenia do szlifierza

Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.
Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2
Wartości będzie znał fachowiec, który się tym zajmuje. Wymiary oraz kolejne szlify są jakimiś standardami w danej marce. Jeżeli zamierzasz to robić sam i masz odpowiedni sprzęt a brakuje Ci tylko danych to poszukaj w necie lub popytaj u dobrego szlifierza. W Radomiu jest taki jeden.
Nie tylko chodzi o wartości. Należy przemierzyć czujnikiem zegarowym, czy wał jest prosty.
Nie tylko chodzi o wartości. Należy przemierzyć czujnikiem zegarowym, czy wał jest prosty.
Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2
Apropo oleju. Byłem z Wami w Rykach i część z Was słyszała jak mi grały zawory po upalaniau. Jeździlem na Castrolu. Następnie zalałem Motula 300V Comp. 15W50, jeżdże co 2 tygodnie do Sochaczewa na drifty - całodniowe grube upalania, odkąd mam Motula ani razu choć na chwilke mi zawory nie zagrały...
Mka fajna
Drewno out, przednie lampy odswieyzc i lala. Jak zrobisz remont grubszy to bedziesz mial gwarancje 
Mka fajna


Z4 the Land Shark
E85 M54B306S3 mit SG
E85 M54B306S3 mit SG
Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2
No i chuj bombki strzelil choinki nie bedzie....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Panewka sie obrocila na dowch korbach. Skutkiem tego jest uszkodzony wal korbowy (tak, ze by musialby tzw. "trzeci szlif", poza tym jest krzywy - bije i dwie korby do smieci!!!!!!!!!
Ma ktos w garazu wal korbowy i korby
?? Albo jakis kontakt na kogos kto moze miec wal, korby lub caly silnik...
Panewka sie obrocila na dowch korbach. Skutkiem tego jest uszkodzony wal korbowy (tak, ze by musialby tzw. "trzeci szlif", poza tym jest krzywy - bije i dwie korby do smieci!!!!!!!!!
Ma ktos w garazu wal korbowy i korby

Części do BMW M5 E39 i M3 E36/E46.
Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2
współczuję, bo cóż innego mozna powiedzieć, w sprawie cześci spróbuj pod tymi numerami: 500 238 947 lub 516 057 004. pozdrawiam
Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2
I weź kup używany samochód
Współczuje

Z4 the Land Shark
E85 M54B306S3 mit SG
E85 M54B306S3 mit SG
Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2
no lipa ale co można poradzić
ile przebiegu miał ten 3,2??

FW motorsport
Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2
Bombel pisze:Ze szwajcarii przyjechalo na kolach, mialo lekko pordzewiale: blotnik i pas tylny, wiec jest polakierowane, uszkodzone mocno z przodu na pewno nigdy nie bylo.
Kupilem, bo sie trafila ladna i tanio, wiec szkoda bylo nie skorzystac z okazji.
Przebieg miala przed dotknieciem radomskich handlarzy jakies 220tysiecy, teraz ma 170
Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2
wał korbowy nowy to ok 8 tys zł, ale jak oddasz stary to juz tylko 4 tys.
Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2
6500 z oddaniem starego.Tomas_M5 pisze:wał korbowy nowy to ok 8 tys zł, ale jak oddasz stary to juz tylko 4 tys.
jest M3 E36 Turbo 425KM/572Nm było, teraz hgw ale więcej...
było M5 E39x2, M5 E60x2
było M5 E39x2, M5 E60x2
Re: Stukot w silniku M3 e36 3,2
jednak ma sie te rabaty w ASOMarcin_Os pisze:6500 z oddaniem starego.Tomas_M5 pisze:wał korbowy nowy to ok 8 tys zł, ale jak oddasz stary to juz tylko 4 tys.
